Składając życzenia, starosta Ostrowski powiedział m.in.: Dziś nauczyciel musi charakteryzować się dojrzałą tożsamością. Musi być człowiekiem, który ma stabilny system wartości, odpowiadać na to, co niesie ze sobą rzeczywistość. Ma być właściwie przewodnikiem po świecie, a nie tylko źródłem informacji. Nawiązując do ostatniej sesji Rady Powiatu, Krzysztof Ostrowski przyznał, iż wiosna i lato tego roku były dość burzliwe dla edukacji gnieźnieńskiej.
Mam tego peÅ‚nÄ… Å›wiadomość - przyznaÅ‚ na uroczystoÅ›ci.- Ale chciaÅ‚em powiedzieć, że wszystkimi dziaÅ‚aniami, którymi kierowaÅ‚ siÄ™ ZarzÄ…d Powiatu, którymi ja osobiÅ›cie siÄ™ kierowaÅ‚em, to zasada – pro publico bono. I wiem, że zmiany na stanowisku dyrektorów byÅ‚y bardzo bolesne. WychodziÅ‚o stare, rodziÅ‚o siÄ™ nowe i zawsze to bardzo boli. I nawet nie rozstrzygam, kto ma racjÄ™. Czy to koalicja prawicowa, która miaÅ‚a wolÄ™ wprowadzenia zmian, czy SLD, który bardzo broniÅ‚ historycznych uwarunkowaÅ„. Jestem przekonany, że przyszÅ‚ość za rok, za dwa, może nawet za 10 lat pokaże, kto miaÅ‚ racjÄ™. Jestem przekonany, że przyszÅ‚ość osÄ…dzi nas dobrze. Niemniej jednak bÄ™dzie to osÄ…d przyszÅ‚oÅ›ci. I jeszcze chciaÅ‚em powiedzieć, nawiÄ…zujÄ…c do dyskusji na ostatniej sesji, do wystÄ…pienia pana przewodniczÄ…cego Kujawy, jakoby moje dziaÅ‚ania sprowadzajÄ… siÄ™ do szukania haka na paniÄ… dyrektor BoliÅ„skÄ…. Wszyscy, którzy znajÄ… mnie osobiÅ›cie, wiedzÄ…, że ja takim jÄ™zykiem siÄ™ brzydzÄ™, brzydzÄ™ siÄ™ takim postÄ™powaniem. Całą swojÄ… energiÄ™ koncentrujÄ™ na pracy organicznej, na myÅ›leniach dÅ‚ugofalowych, strategicznych i na pracy u podstaw. MyÅ›lÄ™, że każdy sÄ…dzi po sobie i takie szukanie haków, tudzież inne dziaÅ‚ania, które miaÅ‚y miejsce, odejdÄ… daleko w przeszÅ‚ość.
Na koniec starosta nie ukrywaÅ‚, iż zazdroÅ›ci nauczycielom pracy z mÅ‚odzieżą, która ma uÅ›miech i optymizm na twarzy. ZaÅ› samym pedagogom gnieźnieÅ„skim życzyÅ‚, by „nie tylko oÅ›wiata gnieźnieÅ„ska, ale i polska, bÄ™dzie siÄ™ rozwijaÅ‚a na miarÄ™ naszych oczekiwaÅ„, oczekiwaÅ„ uczniów, rodziców, ale także na miarÄ™ paÅ„stwa oczekiwaÅ„, paÅ„stwa aspiracji”.