Uczestnicy konferencji zostali zapoznani przez przedstawicieli Starostwa Powiatowego w Gnieźnie z trybem prac nad przygotowaniem projektu, z jego głównymi założeniami oraz efektami, czyli zrealizowanymi działaniami w ramach projektu "Dobre miejsce, królewska tradycja - promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego" zrealizowanego ze środków unijnych.
Prezes Zarządu Smartlink Sp. z o.o. Andrzej Szoszkiewicz, będący członkiem kapituły konkursu, stwierdził, że projekt Powiatu Gnieźnieńskiego zwrócił uwagę kapituły z uwagi na wysoką jakość edytorską załączonych materiałów promocyjnych zrealizowanych w ramach projektu oraz na przeprowadzenie badań marketingowych. Prezes Smartlinku podkreślił również, że projekt został oceniony jako spójny co do całości realizowanych przedsięwzięć.
Podczas konferencji odbyła się również debata pn. "Marka regionów, marketing turystyki - jak skutecznie budować wizerunek atrakcyjnego województwa". Uczestnicy debaty wysunęli dwie koncepcje marki dla naszego regionu - Wielkopolska jako region narodzin polskiej państwowości, czyli turystyka kulturowa szansą dla regionu oraz turystyka wiejska, jako wyróżnik województwa na tle kraju. Przedstawiciele samorządu gnieźnieńskiego z oczywistych względów byli zdecydowanymi zwolennikami pierwszej koncepcji.
Konferencję, podobnie jak konkurs zorganizowali Fundacja Pascal i firma Smartlink, przy wsparciu Ministerstwa Rozwoju Regionalnego. Gospodarzem poznańskiej konferencji był Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego.
Poznańska konferencja była jedną z siedmiu z zaplanowanych w całym kraju. Dotychczas przed Poznaniem odbyły się już w Katowicach, Lublinie i Żaganiu, a w dalszej kolejności będą również miały miejsce w Toruniu, Gdańsku i Krakowie. Każda z konferencji poświęcona jest innemu zagadnieniu.
Jak czytamy na stronie www.polskapieknieje.pascal.pl:
"(…) Konferencje adresowane sÄ… do osób zainteresowanych rozwojem turystyki z wykorzystaniem funduszy europejskich i pÅ‚ynÄ…cymi z niej korzyÅ›ciami. Prezentacje, dyskusje panelowe oraz zajÄ™cia warsztatowe z udziaÅ‚em ekspertów z Polski i zagranicy bÄ™dÄ… siÄ™ skupiać wokół trzech podstawowych zagadnieÅ„:
Do udziaÅ‚u w charakterze mówców i panelistów zaproszeni zostanÄ… goÅ›cie specjalni z zagranicy, przedstawiciele Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Organizacji Turystycznej i UrzÄ™dów MarszaÅ‚kowskich, zwyciÄ™zcy oraz nominowani w I edycji konkursu "Polska piÄ™knieje - 7 cudów unijnych funduszy" oraz eksperci w dziedzinie funduszy europejskich, rozwoju i promocji turystyki, projektowania obiektów i przestrzeni publicznej. W programie każdej z konferencji przewidziana jest debata dotyczÄ…ca regionalnego tematu turystycznego, prowadzona przez dziennikarzy dziennika "POLSKA The Times", który jest jednoczeÅ›nie patronem medialnym cyklu. (…)"
Przypomnijmy, projekt gnieźnieński "Dobre miejsce, królewska tradycja - promocja produktów turystycznych Powiatu Gnieźnieńskiego" uzyskał nominację do nagrody głównej konkursu "Polska pięknieje - 7 cudów unijnych funduszy" w kategorii produkt promocyjny. Ministerstwo Rozwoju Regionalnego do udziału w konkursie zaprosiło beneficjentów funduszy unijnych, którzy w latach 2004-2006 uzyskali dotację z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego, Europejskiego Funduszu Społecznego i Funduszu Spójności. Do biura konkursu wpłynęło blisko 200 zgłoszeń z całej Polski. Kapituła konkursu złożona z przedstawicieli Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, Polskiej Organizacji Turystycznej, Wydawnictwa Pascal oraz firmy Smartlink wybrała 19 najlepszych projektów.
Uroczysta gala laureatów odbyła się w dniu 7 maja na terenie warszawskiego Torwaru. Nagrodę dla Powiatu Gnieźnieńskiego z rąk Minister Rozwoju Regionalnego Elżbiety Bieńkowskiej odebrał Starosta Krzysztof Ostrowski. Galę laureatów poprowadziła znana podróżniczka Beata Pawlikowska.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |