BIPCzwartek, 08.12.2022
Opieka wytchnieniowa - edycja 2023 - nabór wniosków

Opieka wytchnieniowa - edycja 2023 - nabór wniosków

2022-10-28 konkurs wnioski

Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych ogłosiło rozpoczęcie naboru wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023. Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe, wraz z wymaganymi załącznikami w ramach Programu do właściwego wojewody w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu ePUAP). Wniosek, wraz z kalkulacją kosztów i częścią opisową  na środki finansowe z Programu "Opieka wytchnieniowa" - edycja 2023  jest składany wyłącznie w postaci elektronicznej za pośrednictwem platformy ePUAP. Wniosek musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. Informuję, iż zgodnie z pkt. XII Programu Gmina/powiat jest zobowiązana do upublicznienia informacji o naborze co najmniej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej danej gminy/powiatu oraz ośrodka pomocy społecznej w danej gminy/powiatu albo centrum usług społecznych, o którym mowa w ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych. Dodatkowo załączam link do strony Ministerstwa, na której znajdują się szczegółowe informacje dot. Programu: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1418,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-opieka wytchnieniowa-edycja-2023

czytaj więcej

Nabór wniosków w ramach programu Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej

Nabór wniosków w ramach programu Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej

2022-10-26 konkurs ogłoszenie WUW

Biuro Pełnomocnika Rządu ds. Osób Niepełnosprawnych ogłosiło rozpoczęcie naboru wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej" - edycja 2023.  Gmina/powiat składa wniosek na środki finansowe wraz z wymaganymi załącznikami w ramach Programu do właściwego wojewody w terminie do dnia 10 listopada 2022 r. (decyduje data wpływu ePUAP). Wniosek, wraz z kalkulacją kosztów i częścią opisową  na środki finansowe z Programu „Asystent osobisty osoby niepełnosprawnej" - edycja 2023  jest składany wyłącznie w postaci elektronicznej za  pośrednictwem platformy ePUAP. Wniosek musi być opatrzony kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.  Informujemy ponadto, iż zgodnie z pkt. XI Programu gmina/powiat jest zobowiązana do upublicznienia informacji o naborze co najmniej w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej danej gminy/powiatu oraz ośrodka pomocy społecznej w danej gminie/powiecie, bądź centrum usług społecznych, o którym mowa w Ustawie z dnia 19 lipca 2019 r. o realizowaniu usług społecznych przez centrum usług społecznych. Szczegółowe informacje dot. Programu: https://niepelnosprawni.gov.pl/a,1416,nabor-wnioskow-w-ramach-programu-resortowego-ministra-rodziny-i-polityki-spolecznej-pn-asystent-osobisty-osoby-niepelnosprawnej-edycja-2023

czytaj więcej

Karta EKUZ - ważne informacje

Karta EKUZ - ważne informacje

2022-08-17 ekuz nfz ubezpieczenie

EKUZ, czyli Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego, to dokument unijny. Potwierdza on Twoje prawo do bezpłatnego leczenia w każdym innym niż Twoje państwie UE lub EFTA. EKUZ jest wystawiany dla każdej osoby oddzielnie. Nie ma jednej wspólnej karty dla całej rodziny. EKUZ nie jest dowodem ubezpieczenia w Narodowym Funduszu Zdrowia uprawniającym do świadczeń zdrowotnych na terytorium Polski. Osoba ubezpieczona w NFZ nie może posługiwać się kartą EKUZ w Polsce. https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-wyrobic-karte-ekuz/ Uzyskaj EKUZ za pośrednictwem ePUAP Krok 1: Zaloguj się do ePUAP 1. Wejdź na stronę: https://epuap.gov.pl/. 2. Zaloguj się do platformy ePUAP. 3. Z katalogu spraw wybierz „Zdrowie”. Krok 2: Wypełnij wniosek online 1. Wybierz  „Wydanie karty EKUZ w związku z pobytem czasowym za granicą” lub „Wydanie katy EKUZ w związku z wykonywaniem pracy za granicą”. 2. Wypełnij wniosek i wybierz „Dalej”. 3. „Podpisz” wniosek. 4. Jeśli potrzebujesz oznakowania EKUZ naklejką z tekstem w alfabecie Braille’a, dodaj informację „Karta dla osoby niewidomej (niedowidzącej)”. 5. Podaj adres, na jaki mamy wysłać EKUZ. Krok 3: Wyślij wniosek online Masz 18 lat, jesteś uczniem, studentem lub na studiach doktoranckich i masz ubezpieczenie jako członek rodziny? Do wniosku dołącz kopię aktualnej legitymacji ucznia/studenta lub inne zaświadczenie o kontynuowaniu nauki. Wniosek o EKUZ rozpatrzymy w ciągu 5 dni roboczych, a od czerwca do września – w ciągu 10 dni roboczych. UWAGA! W przypadku złożenia wniosku za pośrednictwem ePUAP  EKUZ zawsze wysyłamy na wskazany adres. Jeśli masz pytania związane z wydawaniem EKUZ skontaktuj się Telefoniczną Informacją Pacjenta 800-190-590 Jak uzyskać EKUZ? Wniosek o EKUZ możesz złożyć: 1. Osobiście w oddziale NFZ, wysłać e-mailem lub pocztą tradycyjną 2. Przez elektroniczną skrzynkę podawczą (ePUAP) 3. Przez Internetowe Konto Pacjenta Wielkopolski Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia ul. Grunwaldzka 158 60-309 Poznań Kontakt telefoniczny 800 190 590 Punkt Obsługi Ubezpieczonych Słupca ul. Traugutta 7 (wejście od ul. Gen. W. Sikorskiego) 62-400 Słupca Kontakt telefoniczny +48 63 222 30 14 Więcej informacji na: https://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/nasze-zdrowie-w-ue/leczenie-w-krajach-unii-europejskiej-i-efta/jak-wyrobic-karte-ekuz/  

czytaj więcej

NGO - z końcem stycznia mija termin zgłaszania beneficjentów rzeczywistych

NGO - z końcem stycznia mija termin zgłaszania beneficjentów rzeczywistych

2022-01-14 ngo komunikaty

31 października 2021 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu, która nałożyła na organizacje pozarządowe (z wyjątkiem stowarzyszeń zwykłych) obowiązek zgłaszania beneficjentów rzeczywistych do Centralnego Rejestru Beneficjentów Rzeczywistych. Kogo dotyczy? - fundacji, - stowarzyszeń rejestrowych, - spółdzielni. Czym jest Centralny Rejestr Beneficjentów Rzeczywistych? Rejestrem zawierającym informacje o osobach fizycznych kontrolujących poprzez posiadane udziały lub prawo głosu wymienione w ustawie o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy podmioty. Beneficjentem rzeczywistym jest każda osoba fizyczna sprawująca bezpośrednio lub pośrednio kontrolę nad podmiotem poprzez posiadane uprawnienia, które wynikają z okoliczności prawnych lub faktycznych, umożliwiające wywieranie decydującego wpływu na działalność podejmowaną przez podmiot lub każda osoba fizyczna, w imieniu której są nawiązywane stosunki gospodarcze lub jest przeprowadzana transakcja okazjonalna. Procedura: Organizacje jednorazowo zamieszczają w Centralnym Rejestrze Beneficjentów Rzeczywistych informacje dotyczące swoich beneficjentów rzeczywistych. Rejestracji dokonujemy internetowo -zgłoszenia dokonujemy wyłącznie przez stronę crbr.podatki.gov.pl - zgłoszenie podpisujemy profilem zaufanym ePUAP lub kwalifikowanym podpisem elektronicznym. Terminy: - organizacje wpisane do KRS przed 31 października 2021 roku - do 31 stycznia 2022 r.; - noworejestrowane organizacje - 7 dni; - dla podmiotów, które dokonują zmian mających wpływ na dane zgłaszane do rejestru (np. zmiany w zarządzie)- 7 dni. Sankcja: Sankcją za niezgłoszenie właściwych danych w terminie albo za podanie informacji niezgodnych ze stanem faktycznym jest administracyjna kara pieniężna do 1.000.000,00 zł. Szczegóły na stronie: https://publicystyka.ngo.pl/jak-ngo-zglasza-sie-do-rejestru-beneficjentow-rzeczywistych-instrukcja  

czytaj więcej

Starostwo Powiatowe ponownie otwarte dla Klientów

Starostwo Powiatowe ponownie otwarte dla Klientów

2021-07-14 starostwo

Szanowni Państwo, z dniem 14 lipca 2021 r. drzwi Starostwa Powiatowego zostały ponownie otwarte dla mieszkańców, w związku z czym wznawiamy bezpośrednią obsługę Klientów. Poniżej kilka istotnych informacji organizacyjnych: obsługa klienta odbywa się TYLKO NA PARTERZE - wejście na piętra budynku zostały ograniczone, przed wejściem do urzędu nie ma już skrzynki podawczej - Biuro Obsługi Interesanta przyjmuje bezpośrednio wszystkie dokumenty spływające do Starostwa, Wydział Architektury i Budownictwa oraz Wydział Środowiska, Leśnictwa i Rolnictwa obsługują na stanowiskach utworzonych na biurze podawczym, Klienci PZOON są obsługiwani bezpośrednio w biurze podawczym wydziału, wejście do Wydziału Komunikacji, Transportu i Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego nadal w celach organizacyjnych znajduje się od strony dziedzińca, wszystkie sprawy Klientów wymagające osobistej konsultacji z pracownikiem urzędu, winny być omawiane na parterze, gdzie utworzone jest stanowisko - stół i krzesła - pozwalające na bezproblemowe przeprowadzenie spotkania, Klienci zobowiązani są do noszenia maseczek ochronnych na terenie urzędu, jak również pracownicy mający bezpośredni kontakt z Klientem.  W dalszym ciągu zachęcamy wszystkich Klientów do załatwiania spraw urzędowych, w miarę możliwości drogą telefoniczną, mailową lub za pomocą ePUAP, a wizyty w urzędzie umawiamy na konkretną godzinę w celu ograniczenia kolejek.

czytaj więcej

Zmiana godzin i organizacji pracy Starostwa Powiatowego

Zmiana godzin i organizacji pracy Starostwa Powiatowego

2020-11-09 koronawirus komunikaty

W związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 na terenie powiatu, mając na celu bezpieczeństwo klientów i pracowników Starostwa Powiatowego w Gnieźnie oraz zapewnienie ciągłości pracy urzędu wprowadzone zostają dodatkowe ograniczenia i zmiany w funkcjonowaniu Starostwa oraz obsługi interesantów.

czytaj więcej

Koronawirus - ograniczenie bezpośredniej obsługi w Starostwie Powiatowym

Koronawirus - ograniczenie bezpośredniej obsługi w Starostwie Powiatowym

2020-10-28 koronawirus informacja

W związku ze znacznym wzrostem zakażeń wirusem COVID-19 od poniedziałku 12 października br. do odwołania w Starostwie Powiatowym w Gnieźnie, zawieszona zostaje bezpośrednia obsługa klientów, z wyłączeniem wcześniej umówionych spotkań.

czytaj więcej

Wielkopolska Otwarta dla Osób z Niepełnosprawnościami - konkurs dla organizacji i jst

Wielkopolska Otwarta dla Osób z Niepełnosprawnościami - konkurs dla organizacji i jst

2020-09-29 komunikaty

Zapraszamy organizacje pozarządowe, instytucje, jednostki samorządu terytorialnego i inne podmioty, również w partnerstwie, które w roku 2019 i/lub 2020 zrealizowały na terenie Województwa Wielkopolskiego działania w społecznościach lokalnych na rzecz osób z niepełnosprawnościami oraz ich otoczenia.

czytaj więcej

Nowe e-usługi dla klientów Wydziału Komunikacji i Transportu

Nowe e-usługi dla klientów Wydziału Komunikacji i Transportu

2018-06-18 epuap profil_zaufany komunikacja_i_transport

Elektroniczna administracja coraz śmielej wkracza w nasze zycie. Wiele spraw zainicjujemy i sprawnie przeprowadzimy korzystając z bezpłatnej platformy ePUAP, dającej np. możliwość sprawdzenia aktualnego statusu spraw i wniosków oraz odbierania i wysyłania urzędowej korespondencji. Każda wysyłka i odbiór pisma przez ePUAP posiada urzędowe poświadczenie odbioru tzw. UPO. Aby jednak korzystać z tej możliwości należy posiadać podpis kwalifikowany, który może mieć charakter odpłatnego certyfikatu kwalifikowanego lub bezpłatnego profilu zaufanego. 

czytaj więcej

Nabór wniosków Działania 8.4 Programu Innowacyjna Gospodarka

Nabór wniosków Działania 8.4 Programu Innowacyjna Gospodarka

2013-03-12 news

Trwa nabór wniosków Działania 8.4 „Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili” Programu Innowacyjna Gospodarka.

czytaj więcej

E-starostwo, czyli usługi publiczne za pośrednictwem platformy ePUAP

E-starostwo, czyli usługi publiczne za pośrednictwem platformy ePUAP

2013-02-21 news

Nie wszyscy wiedzą, że w Internecie można znaleźć wszelkie informacje na temat sposobu załatwienia spraw urzędowych. Rozwój cyfryzacji z naszym kraju wpływa na coraz wyższy poziom informatyzacji urzędów.

czytaj więcej

Nabór wniosków Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu- eInclusion

Nabór wniosków Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu- eInclusion

2013-02-12 news

Ruszył nabór wniosków Działania 8.3 Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu- eInclusion w ramach Programu Operacyjnego Innowacyjna Gospodarka

czytaj więcej

Nabór wniosków w ramach PO KL poddziałania 2.1.1 „Zielone światło !”-wsparcie rozwiązań proekologicznych

Nabór wniosków w ramach PO KL poddziałania 2.1.1 „Zielone światło !”-wsparcie rozwiązań proekologicznych

2013-01-31 news

Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości jako Instytucja Wdrażająca (Instytucja Pośrednicząca II stopnia ) ogłosiła konkurs w ramach Poddziałania 2.1.1 „Rozwój kapitału ludzkiego w przedsiębiorstwach” PO KL.

czytaj więcej

Nabór wniosków Działania 8.4 Programu Innowacyjna Gospodarka

Nabór wniosków Działania 8.4 Programu Innowacyjna Gospodarka

2012-10-30 news

Trwa nabór wniosków Działania 8.4 „Zapewnienie dostępu do Internetu na etapie ostatniej mili” Programu Innowacyjna Gospodarka

czytaj więcej

Przekształcenie prawa użytkowania wieczystego w prawo własności nieruchomości

czytaj więcej

Sprzedaż nieruchomości

czytaj więcej

Udzielenie 50 % bonifikaty od opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej

czytaj więcej

Ustalenie innego terminu zapłaty opłaty rocznej z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości gruntowej

czytaj więcej

PROJEKTY REALIZOWANE PRZEZ POWIAT

reklama aplikacji mobilnej
Rejestracja rezerwacji pojazdów
Status kolejki
 
 
Projekt współfinansowany

Projekt Wdrożenie zaawansowanych e-usług dla klientów Starostwa Powiatowego w Gnieźnie oraz jednostek podległych współfinansowany ze środków
Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014 – 2020 w ramach konkursu Rozwój elektronicznych usług publicznych